Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή – Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Οι θεματικές που εξετάζονται στο πρώτο εξάμηνο διαρθρώνονται σε δύο κλάδους.
Ο πρώτος αφορά στο εν γένει δίκαιο του καταναλωτή με ιδιαίτερη έμφαση στις διάφορες νομικές έννοιες και στα τυπολογικά χαρακτηριστικά του καταναλωτή στις διάφορες εκδοχές του (αντισυμβαλλόμενος προμηθευτή, εγγυητής, αποδέκτης διαφημιστικών μηνυμάτων), σε ζητήματα των καταναλωτικών συμβάσεων (με ιδιαίτερη έμφαση τις συμβάσεις από απόσταση, τις συμβάσεις από απόσταση χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος και τις λοιπές καταναλωτικές συμβάσεις), σε ζητήματα ασφάλειας και εγγυήσεων καταναλωτικών προϊόντων, στη διαφήμιση και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές καθώς και στους μηχανισμούς έννομης προστασίας των καταναλωτών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Εξετάζονται, επίσης, θέματα του Ν. 3869/2010 και εν γένει προστασίας μη εμπόρων από μέτρα ατομικής αναγκαστικής εκτέλεσης.
Ο δεύτερος κλάδος αφορά σε διάφορες προβληματικές που εντάσσονται στο εν γένει δίκαιο του ηλεκτρονικού εμπορίου και δη τόσο μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) όσο και μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C). Oι εξεταζόμενες προβληματικές περιλαμβάνουν ενδεικτικά την έννοια της υπηρεσίας της κοινωνίας της πληροφορίας, τους εφαρμοστέους σε αυτήν κανόνες, την ελευθερία παροχής των σχετικών υπηρεσιών, ζητήματα κατάρτισης συμβάσεων και πληρωμών στο διαδίκτυο, ζητήματα ευθύνης όσων παρέχουν υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας καθώς και ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο.